Volkswagen en Apple stellen de iBeetle voor

Volkswagen en Apple lanceren een iBeetle. Een prototype van deze wagen is voorgesteld op het autosalon in Shanghai. De Volkswagen iBeetle wordt volgend jaar op de markt verwacht en is uitgerust met extra technologische snufjes zodat de wagen over een ingebouwd docking station beschikt.

Er is een speciale uitsparing bovenop het dashboard van de iBeetle voorzien om de iPhone makkelijk te kunnen docken. Je kan dan met je telefoon alle standaardfuncties gebruiken: de navigatie, het telefoneren en het beluisteren van muziek vanuit de bibliotheek. Koppel je je gsm echter aan de speciaal ontwikkelde Volkswagen Car Net iBeetle-applicatie, dan kan je via het apparaat ook enkele wagenfuncties nakijken of raadplegen. Zoals de water- en olietemperatuur, de zuinigste manier om van punt A naar punt B te rijden en zelfs welke G-krachten je in bochten ondergaat.

De iBeetle heeft in Galvano-grijs geverfde 18-duimsvelgen, zwarte sportzetels en een chroompakket, met onder meer extra badges en strips op de zijkanten. De iBeetle komt op de markt in de lente van 2014 (wanneer ook de iPhone 5 wordt gelanceerd), maar je kan hem reeds bestellen vanaf oktober. Dan zal ook de prijs van deze nieuwe iconische Kever bekend zijn.

Bron: Express.be