Op maandag 28 november kocht Mobistar in het kader van een veiling de 4g-licentie in de 2,6 GHz-band voor een bedrag van 20,02 miljoen euro. De aankoop van deze licentie kadert in de algemene strategie van de operator om de nieuwe lte-technologie (Long Term Evolution) in België uit te rollen; een proces dat al gestart werd in april 2010 . Dankzij deze strategie zal Mobistar tegemoet kunnen komen aan de enorme stijging van mobiel internet die de komende jaren verwacht wordt en tegelijk zijn investeringsniveau onder controle kunnen houden: met deze nieuwe licentie zal het netwerk van Mobistar in staat zijn een jaarlijkse stijging van het mobiel dataverkeer met 50% te verwerken.