Heineken gaat door met het terugkopen van aandelen

Bierbrouwer Heineken begint met de volgende fase van zijn aandeleninkoopprogramma, waarbij een maximum van 225 miljoen euro zal worden gespendeerd zo maakte het bedrijf dinsdag bekend.

Heineken heeft voor deze fase een mandaat gegeven aan een niet nader genoemde bank om de stukken te kopen in de markt tussen 6 september en 31 oktober van dit jaar.

De ingekochte aandelen Heineken worden geleverd aan het Mexicaanse Femsa, waarvan Heineken vorig jaar de biertak overnam. De twee bedrijven kwamen overeen dat Heineken Femsa circa 29,2 miljoen eigen aandelen zal leveren. Tot nu toe kocht de Nederlandse brouwer ongeveer 23 miljoen stukken in, waarvan er 20,3 miljoen naar de Mexicanen gingen.