Deutsche Telekom geïnteresseerd in overheidsbelang Belgacom
De Duitse telecomoperator Deutsche Telekom heeft interesse om het belang van 53,3 procent van de Belgische staat in sectorgenoot Proximus over te nemen. Het Duitse bedrijf heeft daarover contact opgenomen met de Belgische regering. Die zou het bod niet hebben afgewezen, maar zou aan Deutsche Telekom gezegd hebben om het dossier opnieuw voor te leggen op het ogenblik dat de problemen rond de vorming van een nieuwe federale regering achter de rug zijn.
Vooral de Franstalige socialisten zouden huiverig staan tegenover het verkopen van het belang in Proximus , maar ook daar zou de tegenstand tegen privatiseringen afnemen. De regering in lopende zaken kan geen beslissing nemen in strategische dossiers zoals de verkoop van het telecombedrijf. Proximus leverde de Belgische staat vorig jaar een dividend op van 391 miljoen euro.