Mecaniciens ArcelorMittal Gent eisen herwaardering functie

Het onderhoudsmecaniciens bij het staalconcern ArcelorMittal in Gent blijven bij hun eis voor een herwaardering van hun functie. Dat zeggen de vakbonden naar aanleiding van de prikacties die worden gevoerd.

De arbeiders verwierpen recent met een overgrote meerderheid van 91 procent de voorstellen van de directie over de herwaardering van het statuut van de onderhoudsploegen. Er werd volgens de vakbonden een versnelde verloningsverhoging voor arbeiders met de laagste lonen afgesproken, maar die gaat volgens de werknemers niet ver genoeg.

Er wordt aan toegevoegd dat het ongenoegen bij het personeel dieper zit. De mecaniciens hebben volgens de vakbonden het gevoel dat ze de problemen van minder geschoolde interimkrachten en onderaannemers moeten oplossen. De vakbonden zeggen ook dat de verschillende Europese vestigingen van het concern tegen elkaar worden uitgespeeld.

Express.be