Apple lanceert op korte termijn een zogenaamde cloud-service voor zijn iTunes muziekdienst. Dat meldt het persbureau Reuters. Het gaat om een soortgelijke dienst als degene die vorige maand door Amazon.com werd gelanceerd en waarbij de persoonlijke muziekbibliotheek van iTunesgebruikers op een server wordt gestockeerd, waarna die daarna via eender welke internetconnectie en van eender waar kan worden opgeroepen.
Amazon.com mag dan al de eerste zijn geweest; het zou wel eens Apple kunnen zijn dat de grootste voorsprong op zijn concurrenten neemt, schrijft All Things Digital. Amazon.com lanceerde zijn dienst zonder de goedkeuring van de vier grote platenlabels (Universal Music Group, Warner Music Group, Sony en EMI), iets wat op termijn ongetwijfeld problemen met de auteursrechten zal opleveren. Apple daarentegen had al een tijd overeenkomsten met twee van de vier labels en onderhandelt over een finaal akkoord met de overige twee. Alphabet zou zijn plannen voor een cloud-service voorlopig hebben opgeborgen.