Delhaize versnelt modernisering Belgisch winkelnetwerk

Supermarktketen Delhaize beseft de voorbije jaren te weinig middelen geïnvesteerd te hebben in zijn Belgisch winkelnetwerk. Dat heeft Frans Müller, chief executive van Delhaize , bekend gemaakt. Hij geeft toe dat Delhaize in België klanten heeft verloren, maar de topman kondigde aan dat de investeringen in de modernisering van het Belgische netwerk zullen worden versneld.

Delhaize test in zijn filialen in Wezembeek, Eigenbrakel, Marcinelle en Eeklo een nieuw concept, waarbij grotere aandacht wordt besteed aan de winkelervaring van de klant. Dat concept zal volgens Müller nu ook versneld in andere vestigingen worden geïntroduceerd. Er zullen ook extra inspanningen worden gedaan op het gebied van marketing.

Müller zegt er alle vertrouwen in te hebben dat Delhaize er op die manier in zal lukken om de verloren klanten terug te winnen. Dit jaar zullen zestien filialen worden vernieuwd. De modernisering wordt de volgende twee jaar nog verder opgedreven.

Bron: Express.be,/p>