Het Amerikaanse conglomeraat 3M gaat tot eind volgend jaar bijna 20 miljoen euro investeren in zijn vestiging in Zwijndrecht. Onder meer wordt een bedrag van 9,6 miljoen euro gereserveerd voor een nieuwe productielijn voor solventvrije lijmen, die begin volgend jaar moet worden opgestart.
Daarnaast wordt ook 4,6 miljoen euro geïnvesteerd in technologieën die het mogelijk moeten maken om een duurzaam proces voor de productie van hoogwaardig rubber, onder meer voor de luchtvaart en de autosector, op te zetten. De technologie zou besparingen op energie moten opleveren en zou ook de impact op het leefmilieu moeten verlagen.
Het bedrijf maakte verder bekend voor de vestiging in Zwijndrecht vijftien extra onderzoekers aan te trekken. Daardoor zou het researchteam in de vestiging tot vijfenzestig wetenschappers worden uitgebreid.
Ook heeft 3M in Zwijndrecht zijn validatie-laboratorium, waar filters voor biofarmabedrijven in heel West-Europa worden getest, in gebruik genomen.
Bron: Express.be