Telenet blijft geïnteresseerd in het creëren van content

Kabeloperator Telenet blijft geïnteresseerd in een samenwerking met de holding De Vijver Media en diens televisiezenders Vier en Vijf. Dat heeft Bert De Graeve, de nieuwe voorzitter van Telenet , tegenover de krant De Tijd gezegd.

De Graeve, die bij de kabeloperator Frank Donck opvolgt, benadrukt dat de creatie van content in Vlaanderen en Europa een manier is om zich op de markt te onderscheiden en waarde toe te voegen aan het zakelijk model van de onderneming. Er is volgens de nieuwe voorzitter echter nog geen concrete beslissing genomen over de manier waarop deze content aan de consument zou worden aangeboden.

Een instap in televisiezenders Vier en Vijf is één van de scenario’s die daarbij volgens De Graeve gevolgd zou kunnen worden. Hij benadrukt echter dat uiteindelijk ook nog voor een alternatief model zou kunnen worden gekozen. Er is al langer sprake van een instap van Telenet in De Vijver Media, maar volgens een aantal partijen zou de kabeloperator door die operatie teveel dominantie opbouwen.

Bron: Express.be