Pulse4all haalt €10 miljoen op om wereldwijd meer levens te redden met AED-abonnementen

Pulse4all, het snelgroeiende sociale impactbedrijf dat levensreddende AED’s beschikbaar maakt via een abonnementsmodel, heeft aangekondigd dat het €10 miljoen aan groeifinanciering heeft opgehaald. Het markeert een belangrijke stap richting de ambitie om wereldwijd levens te redden en biedt een solide basis om op te schalen naar €100 miljoen.

“Ik ben onder de indruk van het vertrouwen dat ruim 400 investeerders ons hebben gegeven,” zegt Peter Houtzagers, oprichter van Pulse4all. “Zonder hen hadden we nooit bijna 5.000 AED’s in Europa kunnen plaatsen waarmee we nog meer levens kunnen redden.”

Van startup naar marktleider in AED’s

Sinds de oprichting heeft Pulse4all in razend tempo marktaandeel veroverd. In de eerste twee landen waar het bedrijf actief werd, is het inmiddels marktleider. De Pulse4all propositie blijkt perfect aan te sluiten bij de behoefte van zowel particulieren als kleine bedrijven. Namelijk: een circulair, full-service abonnement op AED’s inclusief onderhoud, vervanging en 24/7 beschikbaarheid.

Dubbele impact: rendement en levens redden

Beleggen in Pulse4all betekent meer dan alleen een aantrekkelijk rendement van 8% per jaar. Het betekent ook direct bijdragen aan het redden van levens bij hartstilstanden: slechts 10% overleeft in Europa en 28% in Nederland; met werkende AED’s kan dat naar 70%. Eén van de investeerders verwoordde het treffend:

“Ik wil mijn geld aan het werk zetten bij een betrouwbare partij, voor een goed doel én met een mooi rendement.”

Wat maakt deze financieringsronde mogelijk?

Met de opgehaalde €10 miljoen versnelt Pulse4all haar internationale uitrol. Concrete stappen in de komende 12-24 maanden: uitrol naar meer Europese landen, voorbereiding op uitbreiding naar andere wereldmarkten in 2027 en een verdubbeling van het aantal geplaatste AED’s binnen 18 maanden.

Op weg naar 50.000 AED’s en 8.000 levens per jaar

Het einddoel? In 2030 wil Pulse4all 50.000 AED’s beheren in Europa en daarmee naar verwachting 8.000 levens per jaar redden. De omzet uit abonnementen zal dan €25 miljoen bedragen, met een verwachte winst van €7 miljoen.